Bilete DER SPIEGEL / OGLINDA / THE MIRROR

DER SPIEGEL / OGLINDA / THE MIRROR
22
mar
DER SPIEGEL / OGLINDA / THE MIRROR
Teatrul German de Stat, Strada Alba Iulia 2, Timisoara
22 martie 2025, Ora 19:30

Info eveniment: DER SPIEGEL / OGLINDA / THE MIRROR

DER SPIEGEL / OGLINDA / THE MIRROR

 

Von/De/ By: Andrei Tarkovski / Andrei Tarkovsky

Mit/ Cu/ With: Harald Weisz, Oana Vidoni, Yannick Becker, Daniela Tőrők, Isa Berger, Rareș Hontzu, Daniel Ghidel, Ida Jarcsek-Gaza, Robert Bogdanov-Schein, Marc Illich

Inszenierung/ Regie/ Direction: Bülent Özdil  

Bühnenbild und Kostüme / Decorul și costumele / Sets and costumes: Bülent Özdil  

Video: Sarah Maria Kretschmer

Produktion / Producție / Production: Bülent Özdil & Sarah Maria Kretschmer

Dramaturgie/ Dramaturgie/ Dramaturgy: Mira Țâra

Musik / Muzică / Music: Bülent Özdil

DE:

„Der Spiegel“ erzählt die Geschichte eines sterbenden Mannes (Alexei), der sich an seine Kindheit und Jugend erinnert und dabei seine Beziehungen zu seinen Eltern und seiner ersten Liebe reflektiert. Die Erzählung folgt keiner dramatischen Handlung im eigentlichen Sinne, sondern ist ein assoziativer Gedankenstrom. Tarkowski verknüpft Elemente individueller Erinnerung und kollektiver Geschichte. Das autobiografisch geprägte Werk befreit sich von den Konventionen des Erzählkinos und setzt an die Stelle einer linearen Handlung einen freien Wechsel unterschiedlicher Zeitebenen. Im ersten von zwei Handlungssträngen geht es um das Leben Alexeis, seine Frau Natalia und den Problemen ihrer Ehe und dem schwierigen Verhältnis zu seiner Mutter (Maria). Der zweite Erzählstrang berichtet von Alexeis Kindheit und vor allem von seiner Mutter Maria. Die Erinnerungen aus den 30er Jahren zeigen das Leben der Mutter mit all ihren Problemen und Erlebnissen. Die Geschichte wird dabei nicht in einer Jetztzeit-Chronologie erzählt, sondern springt in den einzelnen Szenen hin und her. „Der Spiegel“ vermischt einschneidende Momente der Weltgeschichte mit autobiografischen Erinnerungen und Träumen. Gleichzeitig ist „Der Spiegel“ eine Projektionsfläche für aktuelle Geschehnisse: Die russische Identität im Bezug zu Europa, die Zensur, Rede- und Pressefreiheit und Andeutungen von Konflikten zwischen Russen und Ukrainern sind Teil dieser Geschichte.

RO:

„Oglinda” spune povestea unui bărbat pe moarte (Alexei), care își amintește de copilăria și tinerețea sa, reflectând asupra relațiilor cu părinții săi și asupra primei sale iubiri. Narațiunea nu urmează o acțiune dramatică în sensul clasic, ci este un flux asociativ de gânduri. Tarkovski îmbină elemente de memorie individuală cu istorie colectivă. Această operă cu caracter autobiografic se eliberează de convențiile cinematografiei narative, înlocuind povestea liniară cu o alternare liberă a diferitelor planuri temporale. Primul dintre cele două fire narative explorează viața lui Alexei, relația acestuia cu soția sa Natalia, problemele din căsnicia lor și legătura complicată cu mama sa, Maria. Cel de-al doilea fir narativ relatează copilăria lui Alexei, concentrându-se în special asupra mamei sale, Maria. Amintirile din anii ’30 descriu viața mamei, cu toate dificultățile și experiențele sale. Povestea nu este relatată într-o cronologie liniară a prezentului, ci se realiză prin salturi între momente diferite în cadrul scenelor. „Oglinda” îmbină momente cruciale din istoria lumii cu amintiri autobiografice și vise. În același timp, „Oglinda” devine o platformă de proiecție pentru evenimente actuale: identitatea rusă în raport cu Europa, cenzura, libertatea de exprimare și de presă, precum și aluzii la conflictele dintre ruși și ucraineni sunt teme care fac parte din această poveste.

 

EN:

"The Mirror" tells the story of a dying man (Alexei), who remembers his childhood and youth, reflecting on his relationships with his parents and his first love. The narrative does not follow dramatic action in the classical sense, but is an associative flow of thoughts. Tarkovsky combines elements of individual memory with collective history. This autobiographical work frees itself from the conventions of narrative cinema, replacing the linear story with a free alternation of different temporal planes. The first of the two narrative threads explores Alexei's life, his relationship with his wife Natalia, the problems in their marriage and his complicated relationship with his mother Maria. The second narrative thread recounts Alexei's childhood, focusing in particular on his mother, Maria. The memories of the 1930s describe the mother's life, with all its difficulties and experiences. The story is not told in a linear chronology of the present, but is realized by jumps between different moments in the scenes. "The Mirror" combines crucial moments in world history with autobiographical memories and dreams. At the same time, "The Mirror" becomes a projection platform for current events: Russian identity in relation to Europe, censorship, freedom of speech and freedom of the press, as well as allusions to the conflicts between Russians and Ukrainians are themes that are part of the story.

 

Tot ce te intereseaza, direct in inbox.
Aboneaza-te la newsletter-ul nostru, fii primul la care ajung evenimentele noi.
Nu ai gasit inca evenimentul tau?
Cauta aici dupa cuvinte cheie.
Urmareste noutatile pe:
Acest site foloseste cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Am inteles